Author Name
Author Description
Świat influencerów z roku na rok coraz bardziej się rozwija, szczególnie wśród twórców na YouTube. Dlatego od kilku lat możemy cieszyć się podsumowaniem mijającego roku w serwisie. Tak stało się i tym razem. Kilka dni temu na światło dzienne wyszło zestawienie ‘YouTube REWIND 2019’.
Ubiegłoroczna edycja spotkała się ogromną falą niechęci. Film został wyświetlony 185 mln razy i zebrał aż 17 mln ‘łapek w dół’, co uczyniło go najgorzej ocenianym materiałem wideo przez społeczność serwisu w historii.
Dlaczego tak się stało? Zacznijmy od początku. Filmy z serii ‘Rewind’ były dotychczas tworzone w bardzo atrakcyjny sposób, jako oddzielna produkcja, z nietypową koncepcją i unikalnym scenariuszem. Zapraszani do niej byli twórcy – youtuberzy, którzy w danym roku byli na topie, stawali się inspiracją dla społeczności i angażowali najwięcej odbiorców.
YouTube Rewind 2018 stał się w pewnym sensie zaprzeczeniem tych wartości według miłośników podsumowania. Angażowanie gwiazd, którzy swoją sławę zdobyli poza światem YouTuba, zauważalny ukłon w stronę reklamodawców, czy brak zaangażowania najbardziej wpływowych twórców Youtube – to tylko niektóre z zarzutów, które formułowała społeczność w kierunku producentów ubiegłorocznego podsumowania. Oliwy do ognia dodał fakt, że córka dyrektor YouTube – Susan Wojcicki, powiedziała mamie, że wideo było… niezręczne.
Zobaczcie sami:
Rewind 2019 to krótki i dynamiczny film, inny niż dotychczasowe. Serwis tym razem postawił na prezentację najbardziej lubianych i najczęściej oglądanych filmów w 7 kategoriach. I choć może się wydawać, że jest to pójście po linii najmniejszego oporu, to społeczność YouTube otrzymała to, co najważniejsze – podsumowanie roku na platformie. Czy to początek nowego trendu, który stanie się pewnym kompromisem pomiędzy tym, czego oczekuje społeczność a koncepcją samego Youtuba? Przekonamy się za rok!
Warto na chwilę skupić się na naszym własnym podwórku. Nie jest żadną tajemnicą, że polska scena youtubowa pełna jest interesujących twórców. Rodzimi autorzy mogą pochwalić się milionowymi subskrypcjami i jeszcze większą liczbą wyświetleń. Co prawda polski Youtube nie tworzy filmowego podsumowania, ale udostępnia ranking najpopularniejszych filmów wśród twórców z Polski. Należy wspomnieć, że pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych filmów zajął Tomasz Sekielski z produkcją “Tylko nie mów nikomu”.
Kolejne miejsca zajęły kanały: BAKU FAMILY, yellowbox, TVN Talent Show czy Reżyser życia.
Polski Youtube to nie tylko Ronnie Ferrari z hitem, który słychać wszędzie, ale również ważne społecznie produkcje – to cieszy. Przeplatanie się treści rozrywkowych z tymi bardziej poważnymi, tworzy zdrowe zróżnicowanie, co miejmy nadzieję, przez najbliższy rok się nie zmieni. Czy tak będzie? Czas pokaże.
Author Description